Sådan er jeg kommet til at sove bedre om natten

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links

Der er snart ikke noget der er vigtigere end den gode nattesøvn. Jeg og mange andre danskere ved hvordan det er at skulle kæmpe sig igennem en længere arbejdsdag, hvor man ikke har sovet godt natten før. Derfor har jeg gjort en indsats på det sidste for at rette op på min nattesøvn. Dette er det der hjalp mig. Måske det også vil hjælpe dig`

En god seng

Det første jeg gik ud og anskaffede mig var en god seng. Hvis vi ikke ligger godt og behageligt i løbet af natten, hvordan kan vi så gøre os nogen forhåbninger om at få os en god nattesøvn?

Jeg valgte at købe min seng gennem følgende side; https://sengeguruen.dk/. Her igennem fandt jeg frem til en rigtig god seng, som jeg er blevet meget godt tilfreds med. Måske du også kan finde din næste seng herinde?

Mange mennesker foretrækker at købe en seng i en lokal møbelbutik, men det var ikke lige det rette valg for mig. Jeg kunne godt lide friheden ved at tage ind på nettet og nemt hoppe fra den ene hjemmeside til den næste, indtil jeg fandt den helt rette seng for mig. Den skulle jo passe både til min boligindretning og til mit budget. Og derudover nød jeg også, at jeg nemt kunne få min nye seng leveret til adressen. På den måde slap jeg for at spekulere i trailer og det hele for at få den hentet hjem fra møbelbutikken.

Hvilken seng der er den rette for dig kommer an på dine egne behov. Foretrækker du for eksempel en hård eller en blød madras? Det er nogle af de ting du skal overveje, før du køber en seng hjem.

En god natterutine

En anden ting der virkelig har hjulpet for mig og min nattesøvn er, at jeg har fået mig nogle rigtig gode aftenrutiner. Indtil for nylig sad jeg og så tv mens jeg kiggede på de sociale medier, umiddelbart før jeg skulle sove. Og det resulterede i at min hjerne blev ved med at summe højlydt, imens jeg prøvede at falde i søvn.

I dag går jeg i stedet ud og vasker mit ansigt og tager lidt creme i hovedet. Det sender et signal til hjernen om, at det er på tide at falde til ro. Dernæst ligger jeg og læser lidt, indtil søvnen kommer til mig. På denne måde er det meget nemmere for mig at falde i søvn om natten.

About the author